De niet te missen intergenerationele dag is terug op zondag 28 april 2024!

Met de steun van de burgemeester, de schepen van Jeugd en Gezin, de eerste schepen van Evenementen en Intergenerationele Relaties, de schepen van Cultuur, de schepen van Vervoer, de schepen van Openbare Werken en de leden van de gemeenteraad van Elsene.

De 17e editie van het intergenerationele festival “Vertel me je Verhalen!” vindt plaats op zondag 28 april 2024 van 12u30 tot 18u in het Kindermuseum in Elsene en in het Parc Jadot.

Deze feestelijke familiedag, waaraan verschillende verenigingen uit Elsene en elders deelnemen, staat in het teken van identiteit.

In een gezellige en creatieve sfeer worden de hele namiddag meer dan 15 activiteiten aangeboden.

Elke vereniging zal haar werk op een ludieke manier voorstellen, met eigen animaties!

En niet te vergeten de aanwezigheid van muzikanten, circusartiesten, artiesten en Foodtrucks om de festiviteiten op te leuken.

Ontdek wie er deelnemen aan deze langverwachte feestdag!

Food trucks

Zoete en hartige pannenkoeken, koffie en smoothies om uw smaakpapillen verwennen.
www.facebook.com/lacharrettegourmande
www.facebook.com/delices4you

Madame Georgette
Wat is een kunstwerk? Madame Georgette nodigt ons uit om aan jong en oud te vragen wat een kunstwerk is.
Creatie van artistieke hersenschimmen op basis van beelden en fotografisch onderzoek naar ongewone objecten in het museum.

Archipel Insolite

In deze workshop benaderen we ontspanning op een speelse en inventieve manier
archipelinsolite.com

13:30-14:30-15:30

Le Lundi du Bouffon

Bubble Circus Show : Een clowneske duo show met zeepbellen, evenwicht, eenwieler, hoelahoepen…

www.lelundidubouffon.com

Show: 15.00 uur

Bubbel- en circusentertainment: 13.00 tot 14.30 uur en 15.30 tot 16.30 uur

Alessandro Carocci

www.alessandrocarocci.com

Lopend jongleren

Animatie: 12.30 tot 14.00 uur en 15.00 tot 17.00 uur

Overal in het park.

Rachel

Verhalen, familieverhalen en ontroerende ontmoetingen tussen generaties

Tijdschema zonder inschrijving : 13u30 – 14u30 – 15u30 – 16u30

Degrève’s Workshops

Verken het oude Egypte en ontdek het dagelijks leven van de Egyptenaren, hun cultuur, de smaken van weleer en hun overtuigingen aan de hand van fascinerende verhalen.
De Degrève’s workshop biedt je een fascinerende workshop Hiërogliefen!

Schema zonder registratie: 13.30 – 14.30 – 15.30 – 16.30

Sociale cohesie in Elsene
Vierkant voor vierkant, laat je creativiteit de vrije loop met de mozaïekworkshop van het centrum voor sociale cohesie in Elsene!
Mozaïeken ontwikkelt geduld en precisie.

www.facebook.com/cohesionsocialeXL

De FR- en NL-talige bibliotheken van Elsene

We parkeren onze caravan in het park om verhalen te vertellen en onze boeken aan iedereen ter beschikking te stellen
biblioxl.be

Het kindermuseum

• Leer hoe je ons exclusieve kaartspel “The 4 in One” speelt – gegarandeerd plezier!
  • Doorlopend
  • Intergenerationele ansichtkaarten ontdekken en maken met onze reuzenpotloden!
  • Tijdschema zonder inschrijving: 13.30 – 14.30 – 15.30 – 16.30 uur
  • Kermis: eendenvissen, kruisboogschieten en reuzenspellen.
  • Doorlopend

Kwa! Do you play ?

Een groep percussionisten die traditionele West-Afrikaanse muziek spelen.

Ze krijgen je aan het dansen en bewegen op het geluid van hun djembes.

Show: 17:00 tot 18:00

www.asblkwa.be/kwa-do-youplay/

Jeunesses Scientifiques
Kom ontdekken hoe leuk het is om met een robot om te gaan of er zelf een te bouwen.
Met de Jeunesses Scientifiques de Belgique en hun Mbot- en Lego-apparatuur kun je eenvoudige robots bouwen en ze zien bewegen.

13:30-14:30 15:30-16:30

Clap Education – Les Samedis du Ciné

Reuze puzzelspel en quiz met kans op bioscoopkaartjes!www.samedisducine.be

Rode Kruis

EHBOstand voor kleine verwondingen
www.croix-rouge.be

SOMA

Wist je dat je ontwerpen kunt maken met paardenbloemen, varens of bloemblaadjes?
SOMA nodigt je uit om de Tataki Zome techniek te ontdekken, een plantaardige print op papier of stof.
De jonge kunstenaars gaan naar huis met hun eigen unieke kunstwerk.

Pied.à.Terre

Wil je weten hoe onze voorouders hun huizen over de hele wereld bouwden?
Kom met de VZW Pied-à-Terre op een leuke manier kennismaken met verschillende bouwtechnieken met ruwe aarde: adobe, pisé en gips. Voor jong en oud!

Arts et Publics

Schminken en bodypainting in tweetallen. Deelnemers beschilderen elkaar.

Een schilderkunstige ontmoeting tussen leeftijden en individuen.

www.artsetpublics.be

Mélodie

Ontdek Franse liedjes van vroeger en nu met Mélodie. Laat je betoveren door de magie van de accordeon!

13.30 – 14.30 – 15.30 – 16.30

Bedankt voor jullie komst!

Velen van jullie waren erbij voor de 2023 editie van “Raconte-moi tes histoires”. Bekijk alle foto’s hieronder.